Konferencja - Tuwim ProgramZapisz się

Konferencja

Drugi dzień konferencji!

Dzień 2 (20 października 2013 r.)

 

4 x P dla TUWIMA czyli nowoczesne czytanie Tuwima: Przesłanie Potrzeba Projekt Promocja 

 

Dzień poświęcony praktycznym aspektom, mówiący o tym co - poza czytaniem można zrobić dla Tuwima, a dzięki temu dla dzieci, młodzieży, dorosłych.
Nowoczesne czytanie to proces, który zaimplementowany przez menadżerów i animatorów kultury na grunt ich codziennej działalności, odpowiada na potrzeby współczesnego odbiorcy kultury, aktywizując go i stawiając przed nim nie tylko propozycje uczestnictwa, ale też ambitne wyzwania.

 

Nowoczesne czytanie to proces, na który składa się zrozumienie PRZESŁANIA, odczytanie POTRZEBY odbiorców, kreacja i realizacja PROJEKTU oraz PROMOCJA wszystkich podejmowanych działań, ukierunkowana na zrozumienie PRZESŁANIA... Jest więc to proces ciągły!

 

09:00 – 09:30 

Rejestrcja. Powitanie. Otwarcie drugiego dnia konferencji
Agnieszka Karp-Szymańska, członek zarządu fundacji Czas Dzieci

 

BLOK „PRZESŁANIE” 

 

09:30 – 10:30

Julian Tuwim - remanent z pamięci 

prof. zw. dr hab. Joanna Papuzińska

 

10:30 – 11:30

Spotkanie z Mariuszem Urbankiem, autorem książki Tuwim. Wylękniony bluźnierca

 

11:30 – 11:45

Przerwa na kawę

 

BLOK „POTRZEBA”

 

11:45 - 12:30

Potrzeby czytelnicze dzieci a potrzeby rodziców

Michalina Gajewska - psycholog dziecięcy

 

 

BLOK „PROJEKT” czyli dobre praktyki

 

12:30 - 13:15 

Prezentacja projektów zrealizowanych z okazji roku Tuwima:
  • Projekt „Słuchowisko oparte na wierszu Juliana Tuwima Pan Maluśkiewicz i Wieloryb
    dr Ewa Lasocka, Wydział Reżyserii Dźwięku Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
  • XIII Ogólnopolski Konkurs Plastyczny "Kukiełka".
    Wybrana postać z wiersza Juliana Tuwima "O panu Tralalińskim"
    Aleksandra Mostowska, Klub Kultury "Zastów" w Warszawie
  • Projekt „Lokomotywa wciąż ma parę”  
    Agnieszka Karp-Szymańska, Fundacja Czas Dzieci

 

 

13:15 - 13:45

Przerwa na lunch

 

BLOK PROMOCJA

 

13:45 - 16:00 

Dobrze nie znaczy drogo - patronaty medialne, wolontariat, multiplikowanie korzyści wynikających z wydatków na promocję.

O kształcie projektu - w ujęciu teoretycznym, o sponsoringu, o strategii marketingowej - czyli tym, co jest zanim powstaje projekt. 

Od przesłania do projektu - praktyczne aspekty.

 

Monika Wiejaczka 

 

 

 

Konferencja – pozostałe:

fundacja Czas Dzieci
© Fundacja Czas Dzieci 2017