Dzień 2 (20 października 2013 r.)
4 x P dla TUWIMA czyli nowoczesne czytanie Tuwima: Przesłanie Potrzeba Projekt Promocja
Dzień poświęcony praktycznym aspektom, mówiący o tym co - poza czytaniem można zrobić dla Tuwima, a dzięki temu dla dzieci, młodzieży, dorosłych.
Nowoczesne czytanie to proces, który zaimplementowany przez menadżerów i animatorów kultury na grunt ich codziennej działalności, odpowiada na potrzeby współczesnego odbiorcy kultury, aktywizując go i stawiając przed nim nie tylko propozycje uczestnictwa, ale też ambitne wyzwania.
Nowoczesne czytanie to proces, na który składa się zrozumienie PRZESŁANIA, odczytanie POTRZEBY odbiorców, kreacja i realizacja PROJEKTU oraz PROMOCJA wszystkich podejmowanych działań, ukierunkowana na zrozumienie PRZESŁANIA... Jest więc to proces ciągły!
09:00 – 09:30
Rejestrcja. Powitanie. Otwarcie drugiego dnia konferencji
Agnieszka Karp-Szymańska, członek zarządu fundacji Czas Dzieci
BLOK „PRZESŁANIE”
09:30 – 10:30
Julian Tuwim - remanent z pamięci
prof. zw. dr hab. Joanna Papuzińska
10:30 – 11:30
Spotkanie z Mariuszem Urbankiem, autorem książki Tuwim. Wylękniony bluźnierca
11:30 – 11:45
Przerwa na kawę
BLOK „POTRZEBA”
11:45 - 12:30
Potrzeby czytelnicze dzieci a potrzeby rodziców
Michalina Gajewska - psycholog dziecięcy
BLOK „PROJEKT” czyli dobre praktyki
12:30 - 13:15
-
Projekt „Słuchowisko oparte na wierszu Juliana Tuwima Pan Maluśkiewicz i Wieloryb"
dr Ewa Lasocka, Wydział Reżyserii Dźwięku Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
-
XIII Ogólnopolski Konkurs Plastyczny "Kukiełka".
Wybrana postać z wiersza Juliana Tuwima "O panu Tralalińskim"
Aleksandra Mostowska, Klub Kultury "Zastów" w Warszawie
-
Projekt „Lokomotywa wciąż ma parę”
Agnieszka Karp-Szymańska, Fundacja Czas Dzieci
13:15 - 13:45
Przerwa na lunch
BLOK „PROMOCJA”
13:45 - 16:00
Dobrze nie znaczy drogo - patronaty medialne, wolontariat, multiplikowanie korzyści wynikających z wydatków na promocję.
O kształcie projektu - w ujęciu teoretycznym, o sponsoringu, o strategii marketingowej - czyli tym, co jest zanim powstaje projekt.
Od przesłania do projektu - praktyczne aspekty.